Information om sophämtningen

Information om sophämtningen

Under vecka 26 drabbades båda våra sopbilar av tekniska problem. Detta innebär att en del soptunnor inte blivit tömda. Detta kommer även påverka vecka 27 planerade sophämtningar i både Dorotea och Åsele kommun.

Vi beklagar verkligen de besvär detta kan orsaka. Vi arbetar intensivt för att lösa problemen och göra allt vi kan för att tömma deberörda kärlen så snart som möjligt.

Vi ber er att låta era avfallskärl stå kvar för hämtning och inte dra in dem förrän de har blivit tömda.

Vi tackar för ert tålamod och er förståelse.